Szybka i skuteczna dieta

Szybka i skuteczna dieta

Orzechy takie jak migdały, orzechy włoskie, pistacje, itp., Fasola, dals i nasiona, takie jak nasiona słonecznika, nasiona melona itp. Są częścią zdrowej diety DASH. Są bogate w białko dietetyczne, kwasy tłuszczowe omega 3, witaminy i minerały, takie jak cynk i magnez, itp. Chociaż orzechy zawierają zdrowe tłuszcze, rozsądnie byłoby jeść je w ograniczonych ilościach, ponieważ są one bogate w kalorie. Unikaj również solonych lub miodowych prażonych orzechów ze względu na ich wysoką zawartość sodu i cukru.

Chudego mięsa, jaj, drobiu i ryb z umiarem, a nie mięsa o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych. Przetworzone mięsa, takie jak bekon, szynka, kiełbasy, salami itp. Zawierają znaczną ilość sodu, a zatem ograniczają spożycie. Dozwolone jest sporadyczne spożywanie czerwonego mięsa.

Owoce i warzywa są naturalnie bogate w potas, który odgrywa ważną rolę w obniżaniu ciśnienia krwi. Jeśli jesteś osobą, która nie lubi owoców i warzyw, dokonuj zmian stopniowo. Dodaj dodatkowy owoc lub warzywo w ciągu dnia, oprócz tego, co masz na początku. Wolę cały owoc do soków. Niesłodzone suszone owoce, takie jak rodzynki, żurawiny, suszone figi itp. Są dobrym wyborem na podróże. Upewnij się, że przy każdym posiłku jest warzywo.

Jakie produkty spożywać przy diecie dash ?

Jakie produkty spożywać przy diecie dash ?

Dieta powinna być uboga w tłuszcze nasycone i tłuszcze całkowite. Dieta bogata w tłuszcze nasycone zwiększa ryzyko chorób serca i nadciśnienia. Tłuszcze są ważne dla wchłaniania witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i pomagają w budowie układu odpornościowego organizmu. Stosowanie olejów takich jak oliwa z oliwek, olej z otrębów ryżowych, olej gorczyczny powinny być promowane w każdym posiłku i należy unikać tłuszczów trans, które powszechnie występują w żywności przetworzonej i smażonej.